PER ASPERA AD ASTRA
pe căi anevoioase, spre stele

miercuri, 8 februarie 2012

Eu sunt Eu! - Atelier de Biblioterapie, dedicat copiilor cu autism şi handicap neuropsihomotor



Comunicat de presă 
                                                                                                                                                                                                   

Biblioteca Judeţeană ASTRA Sibiu în parteneriat cu Fundaţia UCOS Sibiu implementează începând din 9 februarie 2012 proiectul interdisciplinar “Eu sunt Eu - Atelier de Biblioterapie”, proiect adresat unui număr de 20 de copii cu nevoi speciale, din centrele de zi “CRESC” şi “CALEIDOSCOP” ale Fundaţiei “Un copil, o speranţă”. 

Dezvoltarea capacităţilor de comunicare, prin implicarea copiilor în activităţi educative care să îi ajute să înveţe literele, spre exemplu, ca un prim pas spre integrarea în societate, să descopere şi să înţeleagă lumea din jurul lor şi mai ales să reuşească să transmită idei, dorinţe şi valori din propria lor perspectivă este unul dintre principalele scopuri ale proiectului “Eu sunt Eu - Atelier de Biblioterapie”. 

Atelierele vor fi susţinute de Florinela Anca Vasilescu, bibliotecar al Bibliotecii ASTRA Sibiu şi psihologul Elena Dobrovolski şi se vor desfăşura săptămânal, în fiecare vineri, din anul şcolar 2012 – 2013, la sediul Fundaţiei UCOS Sibiu. 


Cum se vede lumea prin ochii unui copil cu autism? 
Joi, 9 februarie 2012, de la ora 12:00, la sediul Bibliotecii ASTRA Sibiu, în foaier, va avea loc vernisajul primei expoziţii de desene a lui Gabriel Popa, un copil de zece ani, care suferă de autism. Vernisajul va fi urmat de la ora 12:30 de o conferinţă de presă, în cadrul căreia iniţiatorii proiectului vor aduce informaţii suplimentare legate de importanţa implementării unui astfel de proiect în Sibiu şi vor răspunde totodată tuturor întrebărilor presei. 

Evenimentul de vernisare a desenelor lui Gabriel Popa este primul din seria de evenimente care vor avea loc în cadrul proiectului “Eu sunt Eu – Atelier de Biblioterapie” şi se înscrie în linia obiectivelor pe care atelierele de biblioterapie şi le propune: “Ne propunem prin acest proiect să ajutăm comunitatea să înţeleagă că în esenţă suntem toţi la fel: animaţi de emoţii, idei, valori, chiar şi atunci când realitatea cruntă pare să spună, în aparenţă, altceva. Copiii cu nevoi speciale sunt de multe ori înzestraţi cu abilităţi artistice deosebite, au o sensibilitate aparte pe care avem obligaţia să o descoperim şi să o promovăm în rândul comunităţii, participând în felul acesta la integrarea acestor copii în societate. Proiectul “Eu sunt Eu – Atelier de Biblioterapie”, prin toate activităţile pe care le desfăşoară, are ca principal obiectiv conştientizarea societăţii vis a vis de nevoia de înţelgere şi integrarea în societate a copiilor cu nevoi speciale.” Florinela Anca Vasilescu – Coordonator proiect, Biblioteca Judeţeană ASTRA Sibiu.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu