PER ASPERA AD ASTRA
pe căi anevoioase, spre stele

vineri, 7 octombrie 2011

Experiența unei nopţi culturale

Când e vorba de provocări culturale am ajuns , acuma , aproape la încheierea ciclului liceal ,să răspundem „DA”, mai ales când suntem incitaţi de doamna profesoara de limba română, Dorina Bratu.
De această dată am fost cu toţii tare surprinşi!!! Părăseam spaţiul şcolii şi, mai mult decât atât, eram invitaţi la o activitate nocturnă, în cadrul primei Nopţi a Bibliotecii ASTRA!!! Eram EXPOZIŢIA DE CITITORI !!!
Sâmbătă seara, înarmaţi cu propriile noastre cărţi, am venit la bibliotecă. Toată oboseala acumulată peste zi, căci unii dintre noi veneam de la culesul porumbului, sau scosul cartofilor, s-a absorbit cu fiecare clipă pe care o petreceam aici, alături de oameni minunaţi !
L-am cunoscut pe directorul acestei instituţii, un om cald, cu zâmbetul pe buze, care s-a bucurat ca un copil, când biblioteca a primit un e-reader. Ne-a impresionat carisma și tonusul d-nei Florinela Anca Vasilescu care ne-a vrăjit cu povestea prezentată. Am citit alături de ea, alături de profa, alături de colegi, de oameni pe care i-am văzut pentru prima dată, am făcut o terapie prin lectură.
La început a fost greu, ne tremurau vocile, apoi am prins curaj, am râs de frazele care curgeau din cartea care ne-a ales pe noi, sau noi o aleserăm? Am aplaudat, am fost aplaudaţi, eram când prinţi, când cerşetori, eram când îngeri, când mântuitori, aşa cum ne călăuzea MAESTRUL nostru, d-na Anca. Consilier de lectură fusese şi profa noastră , dar acuma descoperiserăm altceva, biblioterapia... Brusc, fiecare dorea să citească, să-şi împărtăşească gândurile... nu eram presaţi de timp, erau eroi în propria poveste!
Dar nu a fost doar atât: am participat la conferinţe – l-am descoperit pe Andras Zoltan preocupat de filosofia lui Rudolf Steiner. Evident că nu ştim cine este, dar timpul, probabil, ne va aduce la un moment dat faţă în faţă cu acest nume şi ne vom aminti de această seară şi vom deschide cartea... L-am simţit aproape de noi, de frământările noastre, când a vorbit de faptul că noi, adolescenţii, uneori suntem atât de singuri şi nu putem să stabilim legăturile între ceea ce citim şi noi şi lume...
Apoi am luat-o la pas prin secţiile Bibliotecii. La cumpăna nopţii eram în secţia audio... La plecare am salutat „Bună dimineaţa”! A fost o noapte minunată, cu toate că stelele nu s-au arătat , ci au stat sfioase sub perdeaua norilor DAR am avut acolo, pe terasa, explicaţii astronomice... Ne-am aflat chiar ascendentele zodiacale, dar superstiţioşi fiind ne-am temut să punem întrebări despre viitor – bacalaureat, facultate... Era prea frumos! Ştiţi ce minunat e Sibiul văzut noaptea de pe terasa Bibliotecii? Nu aveţi cum să ştiţi, dacă aţi ratat acest eveniment !
Nu ştim unde voi fi la anul, când evenimentul va fi la a doua ediţie, dar noi vom rămâne mereu EXPOZIŢIA DE CITITORI formată din elevii de la Grupul Şcolar Henri Coandă, sau mai bine zis : Larisa, Maria, Eugen, Robert, Alex, Alin, George,Liviu, Gabriel,Cristian, care s-au bucurat de consilierii de lectură d-na Florinela Anca Vasilescu şi „profa de română”, Dorina Bratu.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu