PER ASPERA AD ASTRA
pe căi anevoioase, spre stele

marți, 4 februarie 2014

Câteva gânduri în urma unei experiențe frumoase

Maria Lupu, bibliotecară
Biblioteca Muguri de Brad, Gura Rîului, jud. Sibiu


În perioada 27–29.01.2014 am avut onoarea să particip la un curs de metode și instrumente de educație non formală,  la Biblioteca Județeană ASTRA Sibiu.

Am ajuns în sală, m-am așezat, i-am observat atent pe ceilalți participanți, de diferite vârste și am încercat să mă identific cu vreunul dintre  ei. M-am simțit  un pic  speriată,  stingheră. Doar fața veselă a Ancăi m-a încurajat puțin.
Maria Lupu
S-au prezentat cele două ”treinărițe” care urmau să ne învețe, să ne lumineze, Romina și Trompy. Cu ajutorul lor, prin niște minunate jocuri de cunoaștere  am intrat ușor in atmosfera de joc și i-am cunoscut pe colegii cu care trebuia să petrec acele 3 zile.

Atunci mi-am dat seama că acei oameni sunt minunați și că  mulți dintre ei sunt asemeni mie, că nu au mai făcut asemenea activități sau dacă le-au făcut nu le-au numit metode de educație non formală, dar am întâlnit și specialiști, oamenii care lucrează pe proiecte de tineret de la care am avut multe lucruri de învățat.
Ce ne-a adus împreună pe toți acei oamenii, este faptul că avem interese comune, că am mers acolo din dorința de a cunoaște și a ne dezvolta dar aceasta pentru a-i ajuta pe alții să se dezvolte.

Am trăit clipe minunate, la început cu teamă că nu o să pot face față provocărilor, cu emoții și bucurii atunci când am primit încurajări și când am reușit să ducem la bun sfârșit sarcinile pe care le-am avut de îndeplinit. Am trăit bucuria de a face parte dintr-o echipă, bucuria de a mă simți parte importantă din acel grup, cu care am luat parte la niște activități frumoase.
Am învățat că prin metode plăcute, distractive cu un conținut lejer, în care se îmbină distracția cu provocarea și cu studiul, tinerii câștigă încredere și respect de sine, în timp ce se distrează și  socializează cu egalii lor.
În urma acestei experiențe, vreau să aplic ceea ce am învățat, organizând astfel de activități în comunitatea pentru care lucrez ca bibliotecar.

Vreau să organizez activități prin care tinerii și întreaga comunitate din Gura Rîului să își  lărgească și să-și completeze orizontul de cultură, îmbogățindu-și cunoștințele din anumite domenii. Să descopere tradițiile, obiceiurile, să descopere frumusețile împrejurimilor legendele, poveștile locului, să cunoască fauna și flora specifică zonei.
Vreau să sprijin alfabetizarea grupurilor sociale defavorizate prin diferite activități organizate în bibliotecă, jocuri prin care tinerii, persoanele cu dizabilități să se cunoască, să știe că mai sunt și alții asemenea lor.
Vreau ca biblioteca să fie cadrul de exersare și de cultivare a diferitelor înclinații, aptitudini și capacități, de manifestare a talentelor, prin organizarea de seri de creație, șezători, concursuri, spectacole. Și lista ar putea continua, dar nu așa cu ”vreau să fac” ci cu ”am făcut asta sau am încercat”.

Am plecat de la curs fericită,  încrezătoare cu speranța că voi putea realiza ceea ce mi-am propus,  că nu sunt singură că mereu voi găsi sfaturi și susținere de la cei pe care i-am cunoscut  aici.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu